• darkblurbg

22-daagse Relaxte Safari door ongerept Botswana!

Op uw gemak verschillende safari's maken door het ongerepte Botswana? Deze 22-daagse rondreis is ideaal voor de safari- en natuurliefhebbers die het echte ongerepte Afrika willen gaan ontdekken en voldoende tijd hebben om dit op een relaxt tempo te gaan doen.

Dag-tot-dag beschrijving:

Dag 01: Amsterdam - Johannesburg

Na een lange vlucht is het fijn dat er een chauffeur op ons staat te wachten met een naambordje. We proosten in het hotel op een fijn begin van de reis en vallen eindelijk in Afrika in slaap!

Dag 02: Johannesburg - Waterberg

We ontvangen vanochtend onze 4x4 huurauto en gaan op weg richting Waterberg. Het Waterberg gebied is een mooi en leuk gebied ten zuidwesten van Pretoria en Johannesburg en in enkele uren rijden we zo door North West naar Waterberg, waar de de reis rustig beginnen met enige ontspanning.

We hebben de mogelijkheid hier al een eerste safari te maken, dus we kiezen voor een game drive. We hebben gekozen hier twee nachten te verblijven.

Dag 04: Waterberg - Palapye

Volledig uitgerust gaan we vandaag kilometers maken tot Palapye. Palapye is een fijne tussenstop om de kilometers te beperken voor een dag.

We slapen hier een nacht.

Dag 05: Palapye - Nata

Op naar een highlight van de reis, we gaan naar de Makgadikgadi Pans.

Als de zoutpannen droogvallen zijn er bijna geen zoogdieren te zien. Het is in die periode lastig voor te stellen dat er leven mogelijk is en dat zorgt voor de eindeloze stilte. Zodra de regentijd aanbreekt, lopen de zoutpannen onder en migreren talloze springbokken, gemsbokken, olifanten, zebra's en giraffen naar dit gebied.

We besluiten om het een dag iets rustiger aan te doen rondom de accommodatie en in de namiddag met een sundowner naar de zoutpannen te gaan. Wat een indrukwekkende stilte hangt hier! In combinatie met een drankje en een zonsondergang is dit 'bijzonder' Afrika! We overnachten twee nachten in Nata.

Dag 07: Nata - Kasane

Wederom een hoogtepunt waar we vandaag naar toe verder reizen: Kasane. Kasane zelf vinden we niet heel bijzonder, maar het is de perfecte uitvalsbasis naar Chobe National Park en vanuit hier maken we een dagtocht naar de beroemde Vic Falls in Zimbabwe en Zambia.

In Chobe maken we een boottocht om zo veel wildlife vanaf de boot te zien. Weer een ervaring rijker en wat is het toch inmens mooi om de talloze olifanten in het water te zien spelen en de nijlpaarden telkens boven te zien komen. Mijn hart zit soms in mijn keel, want de krokodillen laten zich ook nog zien.

Ook gaan we in Chobe nog met een 4x4 op een 'normale' game drive. We vinken veel gewenste dieren van ons lijstje!

De andere volle dag besteden we aan de dagtocht naar de Vic Falls. Wij bezoeken de Vic Falls aan de kant van Zimbabwe. We vertrekken in een shuttle vanaf Kasane. Een echte (kostbare) must-do is een helikoptervlucht maken over de Vic Falls. Wie durft?

Dag 10: Kasane - Mudumu (Caprivi)

De reis vervolgt naar Mudumu National Park in de Caprivi-strook. Het grootste gedeelte van Mudumu ligt in Namibië. Toch is het ook mogelijk om vanaf Botswana Mudumu te ontdekken.

De komende twee dagen doen wij dit ook op ons gemak. We komen tot rust aan de Kavango-rivier en spotten wat wilde dieren. We genieten van al het moois vanaf de accommodatie en we horen vele dieren. Ook maken we nog een game drive. Wat is Afrika toch bijzonder!

Dag 12: Mudumu - Shakawe

De reis vervolgt naar het begin van de Okavango Delta, aan de Kavango rivier. We genieten hier 's avonds wederom van een sunset die alleen maar in Afrika zo mooi lijkt te kleuren.

Dag 13: Shakawe - Maun

Vandaag vervolgt onze reis richting Maun. Maun is een klein plaatsje aan de rand van de Okavango Delta. Het is een klein, gezellig en bruisend dorpje met leuke restaurants.

We slapen hier een nacht voordat we ons in het unieke en bijzondere stukje van Afrika gaan begeven!

Dag 14: Maun - Okavango Delta

Eindelijk is het zover, een droom die uitkomt! Eindelijk de Okavango Delta in!

We ontdekken dit unieke gebied door gebruik te maken van een eeuwenoud vervoersmiddel: de mokoro! Een mokoro is een uitgeholde boomstam en zo 'glijden' we door de waterwegen van de Okavango Delta. We genieten enorm van alle flora en fauna aan de kanten van het water en ook spotten we al enige dieren. Wat gaaf!

Alternatief en tegen een meerprijs is het ook mogelijk om vanaf Maun met een klein vliegtuigje te vliegen over de delta.

De komende twee dagen verblijven we middenin de bush en ervaren we het wildlife van heel dichtbij. Hakuna matata!

Dag 16: Okavango Delta - Ghanzi

We verlaten de schitterende Delta en gaan door naar Ghanzi! Ghanzi wordt ook wel de 'hoofdstad van de Kalahari' genoemd. Het plaatsje Ghanzi zelf is niet bijzonder, maar vanaf hier besluiten we een dag de Kalahari in te gaan. We ontmoeten de lokale 'bosjesmannen' en we leren hier veel over de cultuur en oude tradities van dit bijzondere volk.

Botswana heeft aanzienlijk minder toeristen dan bijvoorbeeld Zuid-Afrika, dus deze ervaring is heel bijzonder te noemen! We verblijven twee nachten in Ghanzi.

Dag 18: Ghanzi - Jwaneng

Vandaag is het tijd om alweer richting de Zuid-Afrikaanse grens te gaan. Jwaneng dient enkel als overnachtingsplek om de kilometers weer te beperken. We slapen in een keurige accommodatie waar we ook 's avonds genieten van een lekker diner.

Dag 19: Jwaneng - Madikwe Game Reserve

Vandaag laten we Botswana achter ons en gaan we naar het bijzondere reserve Madikwe Game Reserve. Net over de grens in Zuid-Afrika ligt dit prachtige game reserve. We genieten nog twee nachten van een luxere accommodatie op basis van fullboard. Het ontbijt, de lunch en het diner zijn inbegrepen als ook twee game drives per dag.

We ervaren de laatste twee dagen hoe mooi het is om in de Afrikaanse bush te zijn. Geen game drive is hetzelfde en we spotten nogmaals de Big Five. Wat een geluksvogels zijn we toch ook en wat een schitterende afsluiter van deze reis door uniek Afrika.

Dag 21: Madikwe Game Reserve - Johannesburg

Helaas, de reis zit er echt op! De wegen tussen Madikwe en Johannesburg zijn goed en we zijn er eigenlijk 'zo'. We leveren onze heerlijke 4x4 weer in, we eten nog iets op de luchthaven en voordat we het weten zitten we in het vliegtuig terug naar Amsterdam.

Tot gauw Afrika!

Met dit reisvoorbeeld willen wij u inspireren. Uiteraard bieden wij maatwerk aan waardoor de reis altijd exact aansluit op uw wensen, uw budget en u de ultieme reisbelevenis zult ervaren door BijzonderAfrika.

Met dit reisvoorstel zijn we tevens uitgegaan van een rondreis met accommodaties. Ook is het uiteraard mogelijk een 4x4 met tent op het dak te huren en zo te kamperen in Botswana. We helpen u hier ook graag bij!